Sunday, February 12, 2012

"Kenapa jadi begini terhadap ku sedangkan aku menginginkan sesuatu yang lain"

 "Kenapa jadi begini terhadap ku sedangkan aku menginginkan sesuatu yang lain" .

Pernah tak kita berada dalam situasi ini ? Kita sering kali mencuba untuk mendapatkan sesuatu dan berusaha tapi akhirnya tak juga kesampaian cita-cita kita itu . Apa yang di harapkan tak dapat, apa yang "tak nak" itulah yang datang kepada kita .



 Aku pun salah seorang yang pernah berada dalam keadaan ini . Selalu mengeluh dan merungut . Sampailah aku terjumpa ayat kat bawah ni :









Ayat siapa dekat atas ni ? Kalau bukan Allah yang menciptakan kita .
Saya cuma nak menekan kan dekat ayat ini :
"boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu.Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."


 Tiada langsung istilah kebetulan di dalam dunia ini . Semuanya telah di takdirkan olehNya .
Redha sajalah, dan mengharapkan sesuatu yang lebih baik akan datang dariNya .


Hidup mesti di teruskan !!

No comments :

Post a Comment