Wednesday, February 8, 2012

Hubungan Jarak Jauh ... By Mayank Jayaswal


Hubungan jarak jauh adalah sangat sukar untuk di kekalkan tetapi ia tidak mustahil. 
Ia akan menjadi ujian sebenar kesabaran untuk mana-mana pasangan untuk menjaga hubungan untuk tempoh masa yang panjang. 
Mengapa hubungan jarak jauh ?
Dunia telah berubah dan kerjaya amat di utama pada masa kini . Terdapat pasangan yang telah pun berkenalan sejak di bangku sekolah. Dan kemudiannya mereka akan berindah ke Universiti dan seterusnya bekerja .




Tips untuk bertahan dalam hubungan jarak jauh
Seringkali berkomunikasi - Tiada cara yang lebih baik untuk terus hidup hubungan jarak jauh daripada berkomunikasi dengan seberapa kerap yang anda boleh. Bercakap banyak kali sehari dan semua saham dengan satu sama lain. Komunikasi telah mendapat lebih mudah hari ini dengan bantuan internet. Selain daripada bercakap di telefon, anda juga boleh menggunakan sembang Skype dan video antara satu sama lain. Ini membantu dalam mengekalkan keakraban hubungan antara kedua-duanya.
Melawat  - Ia adalah sangat penting jika anda melawat antara satu sama lain secara tetap. Selain daripada berkomunikasi, ia juga penting untuk mendapatkan fizikal yang rapat pada selang rawak beberapa bulan. Apabila anda melawat antara satu sama lain setiap beberapa bulan walaupun dengan jarak, ia memberikan anda rasa lega bahawa hubungan tersebut adalah masih seperti yang kukuh. 
Melakukan perkara bersama-sama - Jika kamu berdua hidup jauh daripada satu sama lain, jadi apa yang berlaku? Melakukan perkara yang sama bersama-sama di tempat-tempat yang berbeza.Adakah anda berminat dalam filem baru yang telah dibebaskan pada hujung minggu ini? Kedua-dua anda perlu pergi dan menonton filem yang sama dan berbincang mengenai filem sebaik sahaja ia telah selesai. 
Menyelesaikan masalah  - Sejak jarak di antara kamu dua telah meningkat dengan ketara, ia adalah masa untuk mengetepikan masalah dan menjadi lebih terbuka terhadap satu sama lain.Adakah anda sedikit posesif terhadap satu sama lain? Baik ia adalah masa untuk menjadi lebih terbuka dan mudah antara satu sama lain.
Positif - Tip terakhir dari saya adalah untuk menjadi positif dalam kehidupan. Tidak ada cara yang lebih baik untuk membunuh hal lagi daripada menjadi orang yang negatif. Walaupun hubungan jarak jauh merupakan satu tugas yang amat sukar, positif dan merasakan bahawa anda boleh mengekalkan cukup baik. Positif dalam kehidupan memberikan anda kuasa untuk mencapai sesuatu yang mustahil dalam kehidupan.

Semoga berjaya dengan hubungan anda.

Mayank Jayaswal mentadbir Forum Remaja yang merupakan satu komuniti yang besar remaja dan saya juga menulis di Majalah Remaja, blog di mana saya menulis tentang hubungan yang dibina, dan isu-isu lain.
Sumber artikel: http://EzineArticles.com/?expert=Mayank_Jayaswal


Sumber artikel: http://EzineArticles.com/6829371

No comments :

Post a Comment