Saturday, January 21, 2012

Baucer RM200 itu terasa seperti RM10 sahaja ~

Assalamualaikum , saya nak cerita tentang baucer RM200 untuk beli buku tu .
Tajuk kat atas tu nampak menarik tak ? Hmmmm ..
Bagi aku terdapat banyak sebab yang buat kan nilai dia jadi rendah gile ah ~

Pertama : Nak cari kedai buku yang terima baucer tu . Maknanya tak semua kedai buku la boleh terima . Jadi kos aku nak pergi kedai yang sah untuk baucer tu .. Pun aku kena ambik kira jugak ~

Kedua : Ke"valid"tiannya yang tak seberapa panjang . Macam mana kalau aku tak nak pakai buku sekarang ni ? So aku terpaksa lah beli jugak takut nanti tamat tempoh . Lepas aku beli tu nak ke aku baca (masalah utama) ?

Ketiga : Apsal kau bagi lambat sangat hah !! Aku dah nak habis sem ni kau tau tak !! Aku nak beli buku untuk sem depan takut sillibus tak sama (sebab takde guide) .. Haish , kerugian lagi di situ .







Keempat : Baucer tu kalau cleaner yang jumpa tentu-tentu dia dah flush kat jamban . Sebab dia bukannya student . Nak pakai baucer tu kena bawak kad pengenalan dan kad matrik bagai . Satu orang, satu resit pulak tu .

Kelima : Kalau kurang dari baucer tak dapat baki . Tapi kalau lebih kena keluar duit jugak ~

Keenam : Kalau basah , aku tak tau laku lagi ke tak ?

KeTujuh : Aku tak suka buku .. =="






What is the Coral Triangle and why does it need my $5?
The Coral Triangle feeds 120 million people and has the highest concentration of coral species in the world. Support WWF's MYCoralTriangle Campaign: Help save the Coral Triangle and save your seafood with just US$5. Visit wwf.org.my

This photo is spam !!

No comments :

Post a Comment