Friday, January 6, 2012

Kepentingan IKLAN yang korang tak suka tuh !!!!

Sedang kita syok-syok tengok cerita hindustan tiba - tiba je kan ~ Iklan kacau kau , apa kau rasa . Bengang tak , dah lah iklan TV tu lama haish .

 Terdengar gosip-gosip artis yang memang .. Aku pun tak berapa nak tahu kan ~ Tapi benda-benda ni telah di anggap sebagai santapan rakyat Malaysia . Dan aku rasa sebenarnya majorirti rakyat Malaysia tak nak tahu pun . Tapi sebab kerana tindakan media massa yang meluaskan lagi cerita . Membuatkan suatu fitnah itu menjadi lebih menarik .

  Tak kurang jugak dengan iklan dekat radio , saya nak on RADIO nak dengar lagu lah ~ BUkan nak iklan , haiya !!!

    Jangan marah pada iklan , kerana perkara ini yang membuatkan dunia terus bergerak . Iklan yang kita fikir tidak penting adalah salah satu sumber pendapatan(sumber rezeki) orang lain .

     Perjalanan pulang ke kampung juga tak kurang dengan iklan kan ? Kenapa tak percaya ? Tengoklah banyak papan iklan kat tepi jalan tu .. Itu namanya billboard . Bisnes ni pun makan juta-juta maa ~

   Sesuatu produk perlukan pemasaran bagi pengguna untuk mengenali produk tersebut dengan lebih dekat . Semakin banyak pemasaran dijalankan maka peratusan untuk para pengguna menggunaakan produk tersebut akan meningkat . Maka begitu besarnya nilai sekeping kertas yang mengandungi iklan kepada usahawan .



  Atas ni cumalah intro bagi perkara yang acap kali saya fikirkan ..

Tak terasa nak KLIK iklan kat bawah ni ke ?? Alang2 dah sampai sini kan ~









Dunia bergerak dengan IKLAN .. So jangan marah IKLAN ..

No comments :

Post a Comment