Friday, December 10, 2010

SPM part 2

Setelah di fikir. aku perlu menjadi seseorang di Malaysia ni.
Abang dan Kakak .
Menghadapi masalah yang lebih sukar.
lebih-lebih lagi soal pelajaran .

Ibu bapa berhijrah ke Kuala Lumpur .
Masalah dalaman .
Dengan bersumberkan kemahiran membaiki kenderaan , bapak mencari rezeki . Bukan sebuah syarikat yang sistematik dapat di bina .
Kerana tiada sistem yang effisien .

Mak membantu sedaya upaya .
Bermacam-macam kerja .

Abang dan Kakak .
Huh, aku dan kawan-kawan patut bersyukur .
Betul . Memang sangat perlu bersyukur .
Adik-beradik
Bukanlah mereka dari pelajar yang pintar .
aliran sains cuma seorang diantara mereka .
Dan dia paling di kagumi .
Kepayahan tidak melunturkan semangat dia .

Aku pun perlu lebih hebat .
Memandangkan kemudahan yang aku miliki dua kali ganda daripada mereka .
Sesuatu harus di lakukan.
sejak FOrm 4, aku dah sedar benda ni .
Tapi , kenapa usaha aku tak sehebat mana .
Wanita di kelas aku mula bersaing .
Soalan bocor adalah favourite, sehinggalah SPM .
'Spot' . Aku teruskan dengan usaha aku skodeng trial negeri lain .
Biology memang best . Kena sikit je dari trial2 yang aku buat .

Nasib pak cik la..
Aku harap aku boleh ke luar negara. Hehe
Sponsor la aku .
Wanita kelas aku cakap 'overseas' baru ada kelas cakap omputih .
*Cuma orang bijak je cakap Melayu* .
Perlu keluar negara, mendapatkan pHD .
itulah dunia, ijazah tak di pandang lagi .
Luar negara, itulah yang di pandang .

Doakan kami ..

No comments :

Post a Comment