Friday, October 28, 2011

Aku dan SPM ..

  Okeyh , cerita aku dan SPM ni sajalah nak mengimbas masa lalu . Aku suka bagi gelaran dengan peperiksaan besar ni . nak tunjukkan tahap kesusahan beliau aku bagi nama dia "SEMUA PASTI MATI" a.k.a SPM . Supaya aku meletakkan satu usaha yag amat tinggi terhadapnya(sebenarya last minit je ) .

 Macam biasalah , time nak dekat periksa banyaklah soalan soalan spots diramalkan . Jadi bagi orang yang pencinta ilmu ni , tak nak soalan-soalan ni pada mulanya . Tapi akhirnya kena akur dengan sistem pendidikan di negara ni . Maka dengan senang hati , cuma baca yang spot sajalah .

 Aku mungkin tak ada kenangan manis dengan "SPM" ni  . Tapi mungkin di hujung hidup aku yang pahit akan jadi manis juga (tak faham ? tak yang faham lah ) .

  "SEMUA PASTI MATI", betul-betul waktu SPM tu aku rasa macam nak mati . Aku kena "food poisoning" . Nafsu makan yang melampau lah katakan . Satu apa pun tak boleh masuk dalam perut . Masuk sikit , muntah semua . 'uweeeekkkkkkkkkkkk '  kasik sound effect sikit .

 Maka dengan kurang redhanya aku jawablah exam . Dengan menahan angin sepoi-sepoi bahasa kat bawah ni . Letih memang letih . Berapa percent konsentrasi hilang pun aku tak tahu . Tulisan aku memang kasik cakar ayam punyalah .
(TULISAN PERLULAH CANTIK KALAU NAK MARKAH LEBIH YE) nasihat sikit ...

Akhirnya dapatlah result  %$!#@%#!^%@  malulah nak cakap .. huk2 ..


                                                                                  UTM

 Kemudian masuklah aku ke UTM KL.. Kos aku adalah Pilihan yang keempat ni ..
Maklumlah result tak berapa best kan~ ..
"But nevermind"lah , sebab UTM KLdekat dengan rumah SAYA dan kos aku ambik ni TERBAIK~ termasuklah kawan-kawan aku ..
p/s: tapi adalah beberapa orang yang aku meluat .. hehe ..


p/s lagi : hmmm .. yang result gempak2 tu bukan ye diorang pandai pun .. cuma menghafal dan SPOT soalan saja .. Janga risau rezeki di mana-mana . (ayat ni cuma nak sedapkan hati je lah ) hehe

No comments :

Post a Comment