Wednesday, May 18, 2011

Pengakap Seri Keramat

Pengakap SMK Seri Keramat siapa yang tak kenal ? Sebab memang orang selalu tak kenal .
Walau dah berkali-kali hantar lawan daerah mesti menang : saguhati .
Hal ini memang mendukacitakan Puan Siti Rahmah .

senyum ke marah?


Tapi tidak  kami sebab kami sentiasa pulang dengan senyuman .







Orang pertama yang memperkenalkan kami dengan pengakap adalah Shafiq Abas : Aku lebih gemar panggil nama bapak kepada beliau adalah Abas .
Sebab bila dengar aku tak boleh lupa serbuk kari BABAS . Mungkin sesuai dengan dia sebagai komander yang terBaBas . Sebab last minit baru nak ajar benda baru .
Tapi jutaan Tahniah kerana dia, aku kenal Pengakap Seri Keramat .

muka orang buasir ..


Sekarang aku nak kenal orang-orang yang agak penting la . Tapi aku tak berapa nak ingat Habib .
Dia jenis yang banyak cakap tapi aku tak pasti dia boleh kawad atau tidak .
(tak jumpa FB dia)

Dulu Pengakap diterajui oleh Ustaz Yusri . Dia mempunyai wawasan untuk berjaya yang amat tinggi . sikap amanah yang dia ada menjadikan dia seseorang yang bertanggungjawab .
Batista!!!








Sekarang time nak kutuk orang pulak .

Muhd Najmudin bin Paiman . Dia ni anak buah aku, (sebab Paiman bin Dasuki) mempunyai muka yang jambu dan tahan kena ''toture or regging'' .. mungkin kau orang tak nak kena tekan tubi tapi dia sja buat salah untuk di tekan tubi .

peace .. saya cute 


Kemudian Shahnizman . Mempunyai karisma tersendiri tapi dia tak kawad cuma boleh menyanyi sahaja (jgn marah) . Pengetua Cik Zaitun sayang kat dia tau .
vote saya !!

Noryanto kami import dari Palembang kerana gerakan kawad kakinya yang amat menakjubkan . Dia pandai shuffle tau .. Aku pun pandai shuffle tapi shuffle lagu je lar ..
(tak jumpa fb, mungkin dia pakai nama Dafi kot)

Afiq . Beliau adalah kunci kemenangan kami: saguhati . Menjadi penanda aras  yang amat mempersonakan . Orang kuat Cikgu Yusri . Aku rasa dia agak PHSYCO .
Boleh kata kami tak berapa suka dengan dia .. hehe .. Gurau je .. Dia mempunyai bahasa baku yang amat mempersonakan, sehingga kami semua amat terpesona .
bakal Lawyer tu ..

Kemudian Shahrul Amiza .(aku tak jumpa FB dia jugak ) . Beliau seorang yang langsi tak kira dengan siapa pun . Tapi hati dia baik (suatu hari nanti) .
Mempunyai cita-cita yang sangat tinggi . Tapi dia langsi . (dan tak tinggi)

Kemudian Shafiq Arab . Dia tak banyak cakap dan tak banyak bunyi . Aku tak boleh kutuk la macam ni ..Tapi dia kiut la .. oh ..so sweet ..

shafiq yang kanan kot ..











Kemudian Safi . Ni geng aku yang suka gelak dan buat lawak . Memang tak pernah serius . Dia ni muka memang kiut . Panggilan gigi atau tupai . Kalau pergi sekolah orang lain mula mencari cewek2 . Tangkap gambar dan macam-macam benda pelik kami buat .

Dia dah pindah .


Ni Iemad . Mempunyai fleksibility yang amat menakjubkan . Shafiq abas yang kejam menggelarkan  dia sotong  . Dia boleh panjat banggunan 10 tingkat tau tak pakai tangga tu .. Tapi pakai lif la .

kamera pinjam je ..


Ni Tomi . Orang yang selalu juga buat silap sebab nak kena denda .  POYO banyak !! budak ni .. Kami panggil dia 'ayam' .
JB !! JB!! (macam Justin Bieber tak)

Ni tocheng .. eh silap, Johan .. Takda yang istimewa pun fasal dia . Tapi dia suka buat benda yang pelik masa kawad waktu senang diri .
layan ...

Kemudian Hazim CM ..Nama penuh Hazim Che Mat Poi . Boleh jadi penanda sebab dia tinggi je . Walaupun tinggi tapi dia rendah diri (uwek) .
Oh .. Fasha !!

ok lah sini je kot .. mungkin boleh sambung lagi kalau aku ingat la ... hahaha .

No comments :

Post a Comment