Monday, May 16, 2011

KeluarGa Dasuki

Aku naik jemu orang tanya tentang adik-beradik dan hal remeh temeh tentang aku so aku nak buat benda ni :







Dasuki Kasim berkahwin dengan Saniah Badar




Kisah percintaan bukan lah seperti kisah percintaan zaman ni . Aku pun tak berapa pasti la .
Mengikut cerita ringkasnya Bapak ku menghantar surat yang di letakkan di tepi pasu untuk Mak aku tapi kantoi dan tertangkap
kemudian terus bertunang .

Penghijrahan ke Kuala Lumpur adalah pada waktu konflik berlaku (saja je tambah2 )
Aku tak pasti bila tapi mungkin mereka berhijrah pada waktu anak 4 mereka a.k.a abang aku .



Baiklah, mari bercerita tentang adik beradik .

Anak sulung  mereka ialah Emran yang mana telah berkahwin dengan Intan Juwana mereka menetap di Pandan Indah
Anak mereka ialah Aisyah dan Damia



Kemudian cerita tentang Marina yakni kakak aku . Beliau berkahwin dengan Zainudin . Mereka menetap di Raub Pahang .
Anak mereka Nisa Najwa dan Anaz

Kemudian cerita tentang Masdi yakni abang aku yang kini berkahwin dengan Nuralinawati . Mereka menetap di Bayan Lepas , Pulau Pinang
Anak mereka ialah Balqis


Kemudian Masrizan yakni abang aku yang kini berkahwin dengan Norshuadah . Mereka menetap di Kemensah dekat ngan Zoo .
Anak mereka ialah Aqila dan Ladyna a.k.a Manja .




Kemudian Masliza yakni kakak aku yang kini berkahwin dengan Zaki . Mereka menentap di Taman Melati .
Anak mereka ialah Ariesya dan Ariena .


Kemudian Masrias yakni kakak bongsu aku yang kini berkahwin dengan Hairul Nizam .
Anak mereka ialah  Harriz Arsyad .



Kemudian aku .

Kemudian Muhammad Faiz yakni adik aku yang kini belum kahwin lagi . Sekolah Smk Seri Keramat .




Nama penuh aku Massolihen bin Dasuki . Sebab abang kakak ada mas .. aku pun ada mas .
Sebab mas ni jugak kadang2 kena maen dengan cikgu masa sekolah rendah dulu . tacing pulak ..



Tapi aku dikenali dengan Masso . First impression orang dengar nama penuh aku mesti cakap aku orang indon . But sebenarnya aku Jawa Melayu
tau ..

So jangan tanya lagi ,,

No comments :

Post a Comment