Thursday, October 11, 2012

Kisah antara aku Bas Rapid, LRT dan MRT

  Pada usia 15 tahun dulu selalu jugak naik bas Rapid KL, tambahan lagi pada mulanya Rapid KL buat satu sistem tiket seringgit atau dua ringgit. Tiket tu boleh di pakai untuk ke mana-mana dan berkali-kali dalam sehari untuk kawasan tertentu. Memang jauh juga merantau naik bas Rapid KL, tapi semenjak sistem tiket dah berubah jadi sistem kad(touch 'n' go) memang aku dah jarang naik dah bas Rapid KL tu.



  Mungkin antara salah satu faktor istimewanya Kuala Lumpur adalah dari segi kemudahan nak keluar ke mana-mana mudah sebab memang banyak kenderaan awam. Walaupun dulu, masa dekat Kuala Lumpur tak selalu sangat pakai LRT tapi rasa amat menghargai LRT tu. Sebab dekat Malaysia ni cuma Kuala Lumpur je yang ada tau . Kemudahan LRT ni memang amat diperlukan bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas jalan raya. Lebih-lebih lagi bila ada sesuatu yang majlis istimewa telah di adakan di kawasan yang tertumpu. 

  Dan baru-baru ni ada pula satu pembangunan MRT, dan MRT mungkin lebih pantas dan dapat menampung lebih ramai penumpang. Rasanya elok juga kalau rakyat manfaatkan segala kemudahan yang ada . Sebab segala kemudahan yang sedia ada ini adalah daripada titik peluh kita bekerja di negara ini dan membayar cukai.

Ada beberapa hari lagi sebelum peraduan "I need MRT because" tamat. Selamat Mencuba . :)



1 comment :

  1. please vote for me! thanks! http://www.mrtmyride.com.my/ViewEntry.aspx?EntryID=3019

    ReplyDelete